Leverans- och betalningsvillkor

Vi säljer och marknadsför produkter och tjänster till företag och myndiga privatpersoner i Finland och EU-regionen. Vi är ett 100 % finskt privat företag.

Dessa leveransvillkor gäller för beställning av produkter i vår webbutik och liknande leveranser.

Våra leveransvillkor gäller från 03.08.2016. Vi kan ändra leveransvillkoren ensidigt då och då, så vänligen bekanta dig med våra leveransvillkor i förväg varje gång du beställer produkter från vår webbutik.

Leveranskostnader är 9,90 €* - Exklusive långa produkter som kan hanteras separat, såsom stegar, skottkärror, tvättlinor etc., kommer vi att informera dig om leveranskostnaderna separat.

Minsta beställning är €50

Alla priser är inklusive moms i webbutiken.

Levereringsmetoder

  • Post - Mindre än 30 kg
  • Långdistans -> Över 30 kg och plattformar
  • POSTEN
  • DHL

Betalning och betalningsmetoder

Vi erbjuder betalningsmetoderna nedan:

         Betalningsmetoder för privatpersoner:

  • Klarna faktura och delbetalning
  • Klarna kreditkort (Visa, Visa Electron och Mastercard)
  • Klarna onlinebetalning - alla finska nätbanker
  • Paytrail Fakturering och avbetalningstjänster (Läs mer om betaltjänster -> https://www.paytrail.com/ consumer/maksupalveluethod )
  • Paytrail-kreditkort (Visa, Visa Debit, VisaElectron, Mastercards, Debit MasterCard och American Express)
  • Paytrail Mobila betalningsmetoder
  • Paytrail bankbetalningar
  • Paypal
  • Faktura till e-post (banköverföringsfördröjning 1-2 dagar i handläggning)

    Betalningsmetoder för företag:
  • E-faktura - onlinefaktura
  • Faktura till mejl
  • Klarna faktura och delbetalning
  • Klarna kreditkort (Visa, Visa Electron och Mastercard)
  • Klarna nätbetalning - Finska nätbanker
  • Paypal

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalningsmetoder kan vi i samband med transaktionen av butiksköpet komma att överföra dina personuppgifter i form av kontakt- och beställningsuppgifter till Klarna, så att Klarna kan bedöma om du har rätt till deras betalningsmetoder och skräddarsy dessa betalningsmetoder efter dig. Dina överförda personuppgifter kommer att behandlas i enlighet med Klarnas eget integritetsmeddelande . "

Betalningsalternativen som Klarna erbjuder visas i Klarna Checkout-tjänsten. För närvarande är de tillgängliga betalningsalternativen i Klarna Checkout-tjänsten faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via banken. Efter att kunden har angett betalningsinformationen i Checkout-tjänsten är de återstående betalningsmetoderna de som är möjliga för kunden. Standardbetalningsalternativet är alltid en faktura när det är möjligt. Kunden kan enkelt ändra betalningssätt till t.ex. kort- eller nätbanksbetalning efter att ha tryckt på knappen "KÖP", om dessa alternativ inte var tillgängliga från början. Om kunden inte anger ett personnummer i systemet, är endast kortbetalning och betalning via nätbank möjlig.

Det är möjligt för kunden att betala med betal- och kreditkort från alla finländska banker och i följande bankers nätbank: S-pankki, Aktia, Danske Bank, Osuuspankki, Nordea och Säästöpankki. Vid betalning med kort ska kunden uppge kortnummer, kortets utgångsdatum, CVC-koden och vid betalning med vissa kort även 3D-säkerhetskoden. Dessutom kan kundens bank kräva separat legitimation i nätbanken med nätbankslegitimation. Se också till att du har aktiverat onlinebetalningsfunktionen på ditt kort i din nätbank innan du gör betalningen.

Bank-/kreditkort
Du kan betala med kombinerade betal-/kreditkort och Visa Electron-kort. Att betala med betalkort är enklare, snabbare och säkrare än i en nätbank. Du behöver inga separata referenser, bara själva kortet. Om betalningen görs med betalkort kommer den att debiteras direkt från ditt konto på samma sätt. Eftersom ditt kreditkortsföretag garanterar betalningarna av kombinationskortet betal/kredit är det ett säkrare alternativ för dig. Om problem uppstår får du alltid pengarna tillbaka från kreditkortsföretaget, om köpet gjorts från en europeisk webbutik. När du har ett betal- eller kreditkort att välja mellan kan du betala för onlineköp direkt från kontot eller från ett kreditkonto kopplat till kortet.

Vid betalning med kreditkort är kortnumret den 16 tecken långa strängen på framsidan av kortet. Det 3-siffriga verifieringsnumret som används vid onlinebetalningar, dvs CVV2-numret, finns på baksidan av kortet till höger om signaturområdet. När du betalar med betalfunktionen på ett betal- eller kredit-/betalkort måste du använda nummerserien som finns i det nedre vänstra hörnet på baksidan av kortet. De första 16 siffrorna fungerar som kortnummer och de tre sista fungerar som en kontrollsiffra.

Visa Electron
Du kan också betala med ett Visa Electron-kort, om du har aktiverat onlinebetalningsfunktionen på ditt Electron-kort i din nätbank. I samband med beställningen hänvisas du till din egen banks säkra verifieringstjänst, där ditt köp verifieras med nätbanksuppgifter (Verified by Visa).

Kreditkort
Vi accepterar alla kreditkort från Visa och Mastercard.

Online bankbetalning
Du kan betala för beställningen med Klarna direkt i din nätbank med dina bankuppgifter.

Faktura/Avbetalning

Notan kan även betalas i delbetalningar på 3-36 månader. Du kan också betala räkningen i din egen takt, i vilket fall kunden kan bestämma vilket belopp som ska betalas varje månad (men minst nio (9) euro). Månadskostnaden är känd, liksom när hela beloppet är betald. Dessutom kombineras alla köp, som betalas i din egen takt med flexibla delbetalningar, till en smidig månadsfaktura. Månadsräkningen ger dig en bra överblick över din situation och allt kan betalas med bara en faktureringsbetalning.

Klarna betalningstidskampanjer
Då och då erbjuder Klarna våra kunder olika betalningstidskampanjer. Kunden måste uppfylla Klarnas kreditvillkor för att kunna välja kampanjbetalningsmetod.

Betalningsmetoder för företag:

Klarna erbjuder företag möjligheten att betala med kort, nätbank och faktura. Observera att vid fakturabeställning ska beställningen göras till den adress där företaget är registrerat, det vill säga att fakturerings- och leveransadressen ska vara densamma. Mer information om villkoren för företagsbetalningar kan erhållas från Klarnas kundtjänst.

Om du har frågor om betalning av beställningar, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst:

Tel. 09 425 99 771 (gratis)
Du kan också göra affärer med Klarna på deras hemsida via chattjänsten: https://www.klarna.com/fi/tuki .

Klarnas kundtjänst är tillgänglig på vardagar klockan 08.00-18.00.

Paytrail - betalningsmetoder

Information om betalning

Paytrail är en säker betalningsmetod för dig. Vi har en betalningsinstitutslicens beviljad av Finansinspektionen. Tjänsten underhålls av Paytrail Oyj (företags-ID 2122839-7), och den är en del av Nets-familjen.

Paytrail-tjänsten för vidarebefordran av betalning vidarebefordrar din betalning till handlaren. Om ditt kontoutdrag eller kreditkortsräkning visar Paytrail Oyj har vi vidarebefordrat din betalning.

Webbutiken fungerar som marknadsförare av produkter och tjänster och som leverantör av produkter till kunden. Webbutiken tar hand om de juridiska skyldigheterna relaterade till försäljningen samt andra skyldigheter som definieras av den själv. Om du vill göra ett reklamation eller returnera en produkt ska du kontakta nätbutiken där produkten beställdes direkt.

bankavgifter

Du kan använda alla finländska bankers betalningsknappar. Du kan betala med betalningsknapparna hos Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpanki, Osuuspanki, POP bank, Säästöpanki, S-banken och Ålandsbanken. Ditt kontoutdrag visar Paytrail Oyj som betalningsmottagare, vi vidarebefordrar din betalning till onlineåterförsäljaren. Från webbutiken hänvisas du direkt till din egen bank för att göra betalningen på ett säkert sätt.

Kreditkortsbetalningar

Du kan betala i webbutiken med Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard, Debit MasterCard och American Express-kort. Webbutiken använder de internationella verifieringstjänsterna Verified by Visa, MasterCard SecureCode och American Express SafeKey.

Paytrail Oyj står som mottagare av betalningen på kortfakturan och vidarebefordrar betalkortsbetalningen som kunden betalat direkt till handlaren. Kortbetalning sker med ett säkert skyddat betalningsformulär och betalkortsinformationen lagras inte i nätbutikens system.

Mobila betalningsmetoder

Mobila betalningsmetoder Pivo, MobilePay och Siirto är tjänster som fungerar i applikationen, med vilka du kan betala för onlineköp som banköverföring från ditt konto eller som kortbetalning från ditt kort genom att acceptera betalningen i den aktuella applikationen.

Pivo accepterar också Siirto-betalningar, så du kan acceptera betalningen i alla program som stöder Siirto. Apple Pay är en tjänst som fungerar på en Apple-enhet, som gör att du kan betala för köp med ett betalkort kopplat till enheten.

Svänga
Användarvillkor finns på Pivos webbplats.
Pivos användarvillkor

MobilePay
Villkoren finns tillgängliga på MobilePays hemsida.
MobilePay villkor
Apple Pay
Användarvillkor finns på Apples webbplats.
Användarvillkor för Apple Pay

Faktura- och avbetalningstjänster

Fakturerings- och avbetalningstjänster via Paytrail erbjuds av OP, Walley och Alisa. OP och Alisa erbjuder även en faktura- och delbetalningsmöjlighet för företagskunder.

Vänligen läs de specifika villkoren för finansieringsbolaget, som du kommer att se när du accepterar betalningen. När du accepterar betalningen accepterar du även finansbolagets villkor.

Wally
Walleys allmänna fakturerings- och delbetalningsvillkor för företag (.pdf)
Walleys allmänna villkor för fakturering, kontokredit och avbetalning (.pdf)
Standard europeisk konsumentkreditinformation (.pdf)
Läs mer: walley.fi

OP-faktura
OP Faktura konsumentvillkor (.pdf)
Läs mer: op.fi

Alisa företagsfaktura

Alisa Yrityslaku är en flexibel och säker betalningsmetod för företag. Betalningsmetoden är lämplig för alla finländska företag utan att behöva lämna in separata dokument. Köparens köprätt är helt verifierad digitalt och köpet tar bara några minuter.

Produkter och produktpriser

Egenskaper och priser för nätbutikens produkter presenteras i samband med produktpresentationen av varje produkt.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och fraktkostnader, så kontrollera
co. priser från varukorgen innan du accepterar beställningen. Priserna på produkterna, som framgår av varukorgen och i orderbekräftelsen.

Fraktkostnader

All leverans kostar endast 9,90 €*

* exklusive stegar, skottkärror, tvättlinor etc. etc. långa föremål som måste hanteras separat. - vi kommer att ange deras leveranskostnader separat vid bearbetning av beställningen.

De fraktkostnader som kan tas ut för beställningen beror på själva produkten (t.ex. vikt, förpackning) och vald leveransmetod, och de läggs automatiskt till summan av beställningen.
Du kan se fraktkostnaderna för din beställning (om fraktkostnader debiteras) i din varukorg innan du accepterar beställningen.

Beställning och kontrakt

Du kan beställa produkter på hemsidan till vår webbutik genom att flytta dem till kundvagnen och bekräfta beställningen och betala för innehållet i kundvagnen i betaltjänsten. När du beställer från vår webbutik måste du bekanta dig med och godkänna våra vid var tid gällande leveransvillkor. Du förstår att din acceptans och
din beställning bekräftad av oss är, förutom vad som nämns senare om ångerrätt, bindande och skapar ett avtal mellan oss med dessa leveransvillkor.

Order- och betalningsbekräftelse

Efter en lyckad beställning kommer en orderbekräftelse att skickas till din e-post, så du anger din e-postadress när du gör beställningen. Betalningssättet som används bekräftas även i orderbekräftelsen. Om vi ​​av någon oväntad anledning inte kan bekräfta din beställning kommer vi att meddela dig via e-post så snart som möjligt.

Leverans metod

Vi kommer att leverera din beställning med en av de tillgängliga leveransmetoderna som nämns på vår webbplats, som du väljer när du gör din beställning.

Posti 14 - till ditt hem eller företag
Posti 16 - Till närmaste postkontor
Långdistans - Plattformstransport

Leveranstid

Våra vanligaste leveranstider är 2-7 dagar, beroende på beställning och leveranssätt. Mer exakta tider kommer att meddelas i samband med produktalternativen.

Avbeställnings- och returvillkor

Om du är konsument har du enligt den finska konsumentskyddslagen rätt att ångra beställningen genom att meddela oss detta senast 14 dagar efter mottagandet av varan eller det sista varupartiet eller, om det är fråga om regelbunden leverans av varor, mottagandet av det första varupartiet.

Avbeställningsanmälan ska göras tydligt, till exempel via e-post, genom att ringa vår kundtjänst på vår e-postadress nedan eller genom att ringa 040 531 4042
med den skriftliga anmälan som du lämnar med de returnerade varorna.

Ångerrätten gäller endast och därför måste produkterna som ska returneras vara i originalförpackning, oanvända och väl förpackade för returfrakt.

Om transaktionen avbryts ska varan returneras utan dröjsmål och senast 14 dagar efter att du gjort avbokningsmeddelandet till vår returadress som nämns nedan. Vid behov ska återsändaren bevisa att varan har returnerats inom tidsfristen, till exempel med ett returkvitto.
Återlämnaren ska betala kostnaderna för returen.
Dessa kostnader kommer inte att ersättas till återvändaren.

När du returnerar den levererade beställningen, inkludera ditt namn och kontaktuppgifter samt ditt kontonummer för återbetalningen.

Följaktligen kommer vi att returnera pengarna du betalat för beställningen utan dröjsmål i enlighet med konsumentskyddslagen.

Om ett mänskligt fel har inträffat vid beställning av en vara av fel storlek så avklaras byte/retur per telefon. Retur/byte Fraktkostnader kan förhandlas utan kostnad.

Vår returadress:
CleanCenter / Hoitech
Hiekkamäentie 11
01150 Sibbo
Suomi Finland

Kundservice

Vår personal hjälper dig med frågor relaterade till din beställning.
Kontakta oss, antingen via e-post eller telefon:

E-post: kaspalvelupa@cleancenter.fi

Telefon: +358 40 531 4042

Överföringskontroll, fel- och problemsituationer

Kontrollera leveransen så fort du får den. Om produkten har förlorats eller skadats under transporten eller på annat sätt inte stämmer överens med din beställning eller är felaktig, vänligen meddela oss så snart som möjligt och senast inom 14 dagar
Till vår kundtjänst, så kommer vi överens om hur vi får felet rättat.
I konsumentbutiken följer vi konsumentskyddslagens obligatoriska felansvarsbestämmelser gällande fel.

Ansvarsbegränsning

CLEANCENTER ansvarar inte för någon indirekt eller direkt eller annan skada relaterad till beställningen, leveransen eller produkten eller orsakad av något av ovanstående, förutom tills en tvingande bestämmelse i konsumentskyddslagen eller annan tvingande lag har föreskrivit annat med avseende på skadan i fråga.

Oenighet

Vi försöker lösa eventuella meningsskiljaktigheter gällande din beställning i första hand genom överenskommelse, så vänligen kontakta vår kundtjänst först för att lösa ärendet.

Om oenigheten om köpeavtalet inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna kan konsumenten hänskjuta ärendet till Konsumenttvistenämnden ( www.kuluttajariita.fi ) för avgörande.
Innan ärendet tas till Konsumenttvistenämnden ska konsumenten
måste vara i kontakt med magistraternas konsumentråd.
( www.kuluttajaneuvonta.fi ).